diumenge, 19 d’octubre del 2008

Vacances de la patata

Bé ja sóc aquí de nou. Disculpeu la demora però és que he volgut instruir-me per poder parlar amb propietat sobre les vacances de la patata, i no ha sigut gens fàcil trobar algú que m'ho sabés explicar.
Anem per parts, en primer lloc perquè ho entengueu, haig d'explicar que aquesta setmana a Dinamarca hem tingut unes merescudes vacances de ni més ni menys que de 2 (dos) dies (bé això alguns desgraciats com un servidor, altres han tingut 3 dies de festa). Doncs bé com que ja sabeu que sóc una persona de tradicions, vaig intentar que algú m'expliqués perquè fèiem festa aquests dos dies i ahir (dissabte), de festa com no podia ser de cap altra manera, al final vaig trobar qui m'ho podés explicar. Els fet és que antigament aquesta era la setmana que es collien les patates i com és sabut arreu, Dinamarca és coneguda per les seves patates i la seva tradició patatera i per això de la importància d'aquesta setmana, i és per aquest motiu que s'anomenen les vacances de la patata o també conegudes com "kartoffel ferie". Alguns altres em van dir que simplement eren les vacances que marquen l'inici de l'hivern (doncs si encara no ha arribat... ja ens podem preparar), el fet és que realment des que vam fer les vacances, ha plogut gairebé cada dia i amb força ganes (temps típic d'hivern a Dinamarca) però jo sóc una mica més "romàntic" i m'agrada més l'altre versió.
Ara que ja us he explicat el perquè de les vacances, us explicaré com les vaig disfrutar. Aprofitant el (kit-kat) a la universitat hi va haver desbandada general a Aalborg fet que va fer que la ciutat quedés pràcticament buida d'Spaniards, uns van anar a Berlin i els altres van fer una ruta per Suècia i Noruega, jo aprofitant que tornava a pujar l'Alba (si un altre cop jejeje) em vaig quedar a la ciutat i vam aprofitar per fer una ruta per l'oest de la península amb una altra parella que s'havia quedat, va ser una sortida molt guapa on vam poder veure un far per dins, búnkers de la segona guerra mundial i uns penya-segats preciosos. Aquí en teniu unes fotos:




Un altre fet a destacar és que, per fi he pogut aconseguir una bandera de Dinamarca, si si us semblarà mentida però en un més i mig que porto aquí, no hi ha hagut manera de trobar una bandera a la venda) i això que n'hi ha un fotimer perquè gairebé cada botiga té una bandera danesa a la porta de l'establiment. Doncs això que ja tinc una bandera més a la col·lecció:


P.D.-> Ja per acabar i aprofitant que avui s'ha jugat l'anada del Barça-Kiel vull anunciar-vos que estic organitzant una sortida per anar a veure el Barça d'handbol al camp del Kiel, que pels que no ho sabeu és una ciutat alemanya que queda relativament a prop de la frontera. A veure com acaba la cosa.

Una abraçada a tothom i en especial a la Jana que m'han dit que ja ha aconseguit fer les seves primeres passes. Doncs prepare't perquè et queda molt per caminar.

Salut!!!!!

6 comentaris:

L'avi Jordi ha dit...

Veig que et vas impregnant de coses, costums i tradicions daneses i de visites de l'Alba.

Celebro que sigui tot tan apassionant i amb les tècniques d'avui dia, que puguem comunicar-nos tant. Tu no saps què era la "mili" (per posar un exemple de separació forçosa de la llar), amb cartes quilomètriques que trigaves hora i mitja per llegir i setmana i mitja per tronar o rebre una contestació (això si el correu anava normal). Però què t'explico, avui fins i tot es fa difícil d'imaginar.

Molts petons i fins aviat.

anca B-H ha dit...

Cert, això ja no és el que era... afortunadament

Alicia Cañellas ha dit...

Un mes i mig ja!!
Carai, com passa el temps!

Jana ha dit...

Doncs, si padrí! Ja camino! Sort que a casa no hi ha gaire espai, sino, els pares no em trobarien!!!
Molts petons i segueix tant bé.

Marta Benet Caus ha dit...

M'ha agradat això de la patata!! Ja veig que ho has aprofitat molt, al final et coneixeràs el país de "pe a pa" (o com s'escrigui) Molts petons i a cuidar-se

anca B-H ha dit...

A això havia vingut no? a fer turisme... o potser no jajaja
Si si Alis més i mig, qui ho diria no?