dimecres, 3 de setembre del 2008

Recuperant l'estabilitat

Doncs bé, després del post anterior, aquí venen les bones noticies, i és que com ja avança el títol, aquesta primera setmana ha servit per recuperar, o com a mínim buscar l'estabilitat tenint en compte tots els matisos que implica aquesta paraula. Per fer-ho d'una manera més ordenada anirem separant els temes per parts i potser inseriré alguna que altra imatge per allò que diuen que val més una imatge que mil paraules.

El cas és que un cop instal·lat al meu nou domicili, que malauradament només serà fins al 20 de desembre (hauré d'anar a plorar per tal que em deixin quedar aquí perquè hi estic de faula) aquesta setmana ha servit per començar a establir una certa "normalitat" pel que fa al meu dia a dia i aquí en van algun detalls:


Us vaig dir que estava buscant una bicicleta per estalviar-me la morterada de diner que et claven per cada bitllet de bus, doncs aquí teniu la meva nova adquisició, no es pot dir que sigui una obra d'enginyeria però són les dues rodes que buscava per desplaçar-me tranquil·lament per la ciutat evitant despeses innecessàries, que quan vius sol s'acostumen a tenir molt més en compte. Me la va donar un company de Castelló que per raons vàries disposava de dues bicicletes, per tant, n'hi sobrava una. El fet és que ja la tinc i de moment bé que va, bé ... no és que vagi de meravella però ja fa el fet.

El proper punt fa referència a la festa, si pels que no ho sabíeu, Erasmus no només vol dir estudiar, també hi ha lloc per a la festa i aquesta setmana n'hi ha hagut força. Primeres experiències nocturnes amb els coneguts amb el nom d"spaniards", aquí en podeu veure una representació, no tots però algun d'ells. Gent provinent de tota la península posant en comú jocs i modalitats diverses de consumir alcohol i això si... exportant una "tradició" tant nostrada com és el botellón o botellot com li vulgueu dir. La imatge del costat fa referència al carrer més conegut de la ciutat, és on es concentren la majoria de bars musicals i ambient de la ciutat, quedeu-vos amb el seu nom Jomfru Ane Gade o "the stree" pels amics. En fi no dubto que serà una referència que tindrà cert protagonisme en aquest bloc perquè prevec que hi poden esdevenir fets transcendentals en aquesta experiència anomenada Erasmus.

Per aquells que encara no ho sabeu, una de les raon que em va portar a triar la destinació de Dinamarca, és per la seva cultura de l'handbol, doncs he estat buscant equip i no m'ha costat gaire trobar-ne un, més que res que a la ciutat n'hi ha 4 o 5 i aquest és un d'ells. Doncs aquest serà el meu club durant els cinc mesos que estigui vivint a Aalborg. És un club que té dos equips de categoria sènior masculina, el primer equip milita a la tercera categoria danesa (l'equivalent a la primera nacional) i el segon, que possiblement és al que jugui, milita a la cinquena categoria danesa, el que ells anomenen serie 1. Ja us aniré comentant les meves experiències a les files de l'IK Aalborg 1919. De moment només dir que ahir vaig tenir el primer entrenament i va estar força bé, res de pretemporada, partidets i atac-defensa i que el dijous en principi tinc el primer partit amistós contra un equip encara per confirmar, ja us aniré informant. Per més informació podeu mirar a la pàgina del club http://www.ik1919.dk/ i aquí hi ha un enllaç a la pàgina on posen els resultats dels partits, això si, és tota en danès però buscant una mica trobeu el que voleu.

Bé aquí teniu la meva primera bugada jajaja aquesta foto és una pijada però és que m'ha fet gràcia posar la primera bugada que he fet a Dinamarca, podeu veure que també aquí cal deixar la nostra petja culé i molinenca amb els pantalons del barça i la samarreta de l'esportíssim que vaig utilitzar al primer entrenament.

Ah! si, me n'oblidava, el dilluns vaig començar la universitat, i avui la primera classe de matemàtiques en anglès, deu n'hi do com es fa de complicat seguir una classe d'equacions diferencials i demés en anglès, però el sistema que utilitzen és força curiós, tens dues hores de classe, el que ells anomenen lectures i després et donen dues hores més per fer problemes, però el més bo del tema és que per fer els problemes vas amb el teu grup de projecte a una habitació que és només pel teu grup (et donen una clau) i on hi pots posar una nevera i microones i ho utilitzes pel que ho necessitis. Com es nota que els sobren els calers.

Bé per acabar només dir a aquells que els interessi (pares i poc més) que menjo bé, tot i ser car, ens alimentem prou bé i que els nostre nivell calòric no ha davallat en excés. Quasi cada nit sopem amb la colla d'"spaniards" a casa d'un (anem rotant) i així sopem gairebé sempre junts i anem provant especialitats de cadascú, ahir vam sopar a casa del Maykel de Vitòria i ens va preparar un arròs amb llet que estava força bo.

Ara si que em despedeixo que cada cop que em poso a escriure em surten unes parrafades que m'espanten a mi mateix.

Una abraçada i ja ens anirem comunicant.

Salut a tots!!!!

12 comentaris:

L'avi Jordi ha dit...

Suposo que és per l'emoció de comunicar-te amb els teus, perquè sembla que no t'ho passes gaire bé (ehemmmm...), però tenia entès que tenies sostre assegurat fins el vint de setembre (20 de desembre????????).

La primera bugada dius?, ja has trigat prou, que poder et penses que no ho hem notat? si fa una setmana que no posem la màquina de rentar per manca de material.

No sé si la foto és enganyosa, però em sembla que la bici està força bé.

Ens alegra que no descuidis l'alimentació, suposo que quan hagueu acabat la primera ronda i hagueu degustat els plats típics, us tirareu als "bocates" i "franfurts".

JO ha dit...

Partidets i atac-defensa? Però això què és!?
Amb la pretemporada del Molins, sembla que estiguem preparant la mitja marató!!!

anca B-H ha dit...

Respostes als comentaris:

- A l'avi Jordi-> 1. Si si realment és fins al setembre... què més voldria jo que estar-m'hi fins a finals de desembre...
2. No sé si la foto és enganyosa o no però el que sé és que les rodes estan mig descollades i un dia d'aquests me la fotré i que tinc el cul adolorit des del primer dia que la vaig agafar degut a la dubtosa ergonomia del seient.
3. La nostra dieta basada en arròs i pasta (molt típica entre els solters) és rica en hidrats de carboni i calories. Per cert què és això dels frankfurts? Aquí tenen un nom molt més adient: Partypolsers
- A Jo-> Ja m'han dit ja que els entrenaments són molt durs, a veure si dono la talla quan arribi...

P.D.-> Gràcies pels comentaris!!! Una abraçada

Mònica Usart ha dit...

Hola Bernat!!
Veig que després dels entrebancs dels primers dies, ja ha arribat la calma!Ara és hora de començar a gaudir d'aquesta experiència al màxim!!T'envio molts ànims i una abraçada des de Molins...

L'avi Jordi ha dit...

Et vaig fer la crònica a l'e-mail, si no l'has vist m'ho dius i la repetiré

Alicia Cañellas ha dit...

Holaaaa!!
Sembla que tot torna a la normalitat, no? Molt interessant tot el que expliques. Em fa pensar que pot ser et quedaras allà i tot, jejeje.
Escolta, el Marc m'ha dit que ha entrat al teu espai, pero que no pot deixar cap comentari si no es te una compte al blogger. A veure si pots activar la opció on es pot ficar el nom o comentar com anónim i signar... Es que ja m'ha dit que a ell també li faria il·lusió poder-te dir la seva en els pots que fiques, per això t'ho comento.
Vinga, petons!!
I a gaudir al màxim!!!

anca B-H ha dit...

Ei Alicia diga-l'hi al marc que ja he posat que pugui escriure tothom.

Gràcies pels comentaris!!!

brokil ha dit...

weno, ja ho he aconseguit. Despres d'alguns minuts de suor ja freda he esbrinat com escriure per aqui. Ara estic curt d'inspiració, no s'ha d'oblidar que es diumenge a la tarda; pero no et preocupis, jat fotre canya per aqui.

Anònim ha dit...

Veig que l'ali ja t'ho ha comentat...Doncs, té molt bona pinta el que expliques i t'envejo!...suposo que quan et toqui a tú fer el sopar pels "spaniards" els faras els teus famosos pastisets...jejeje
Ja explicaras quin projecte de final de carreara et toca.
Que vagi bé i segueix explican!!!
Una abraçada!

anca B-H ha dit...

La veritat és que si que pinta bé si jajaja. El projecte el fem del disseny d'una zona residencial autosuficient energèticament mitjançant energies renovables, té força bona pinta també.

Per cert, com van els pastissets per Adasa? jajaja

Una abraçada

Anònim ha dit...

berniiii!! Enrecordat de guarda'ns els matalasos que els de la uni volem venir a veure't (bueno.. vindriem a veure les dinamarquenses; tu series l'excusa) xddd
Apaa cuidat nen!!

Roser ha dit...

Ei Bernat! anem bé, això ja comença a tenir la pinta que jo esperava. Quan parlàvem del que havia de ser la teva aventureta tot sopant i passejant aquest estiu, el meu cap es va imaginar una pel·lícula de la qual tu n'eres el protagonista. Pel que em diuen les imatges i el que llegeixo, sembla que es comença a materialitzar amb èxit. T'avanço que és una molt bona peli...;-)
Ah! i pensa que hi ha un grupet de gent que no patim ni perquè no mengis, ni perquè no dormis, ni perquè no portis la roba neta, ni perquè t'enyoris, ni perquè no t'adaptis... només ens fa patir que no en sàpigues treure tot el suc però confiem plenament en tu i sabem que ho sabràs fer.

Una abraçada forta des del "club dels envejosos" (amb aquest blog has incrementat el nivell d'enveja notablement, així que alerta amb el que ens expliques).

Roser

PD: Quan et torni a veure ja t'explicaré les meves experiències amb les 2h de problemes en equip en aules, jo ja he passat per això i és tota una experiències. Les classes de mates en anglès també ho han de ser...hahaha Tornaràs somiant en anglès.